Oszustwo przy zakupie opału
22 - letnia mieszkanka Łomży straciła blisko 3600 złotych. Kobieta chciał kupić opał z dostawą do domu. Gdy po kilku dniach nie otrzymała zamówionego produktu, postanowiła nawiązać kontakt ze sprzedawcą. Niestety okazało się, że strona na której dokonała zakupu już nie istnieje, a telefon sprzedawcy milczy.
Do łomżyńskich policjantów zgłosiła się kobieta, która została oszukana podczas zakupu opału przez Internet. Z jej relacji wynikało, że w połowie listopada tego roku na jednym z portali internetowych znalazła ofertę sprzedaży peletu. 22-latka zamówiła 3 tony opału. Mieszkanka Łomży od razu wpłaciła całą kwotę na podany numer rachunku bankowego. Gdy po kilku dniach nie otrzymała zamówionego towaru, postanowiła nawiązać kontakt ze sprzedawcą. Mężczyzna odebrał, oświadczył, że towar dotrze na czas i bardzo szybko się rozłączył. Niestety, słowa nie dotrzymał. Opał nie dotarł, mało tego, strona na której kobieta dokonała zakupu już nie istniała, a telefon sprzedającego został wyłączony. 22-latka straciła blisko 3600 złotych.
Raz jeszcze uczulamy na zakupy robione w sieci! Sprawdzajmy opinie o sprzedawcach, pamiętajmy, że zapłatę za towar możemy dokonać również bezpośrednio podczas jego odbioru. Szczególnie jeśli dokonujemy zakupu na dużą kwotę.
Pamiętaj też, że niezależnie od wartości szkody, czyn wypełniający znamiona oszustwa zawsze będzie traktowany jako przestępstwo, ścigane z urzędu. Wystarczy je zgłosić w najbliższej jednostce policji lub prokuraturze. Zostałeś oszukany! Zgłoś to!
