Informacje

CHCIAŁA POMÓC BRATU – PADŁA OFIARĄ OSZUSTWA

Data publikacji 29.05.2025

Oszuści podszywają się pod właścicieli kont społecznościowych i wysyłają wiadomości z prośbą o kody BLIK. W ten sposób mieszkanka powiatu grajewskiego straciła 280 złotych. Myślała, że pomaga bratu. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść oszustom.

Tym razem do łomżyńskich policjantów zgłosiła się 22-letnia mieszkanka powiatu grajewskiego. Kobieta poinformowała mundurowych, że kilka minut wcześniej napisał do niej brat z prośbą o pożyczkę 900 złotych za pomocą kodu BLIK. Potrzebę tłumaczył chwilowym brakiem pieniędzy na koncie, a zrobił ważne zamówienie. Zgłaszająca odpisała, że tyle to ona nie ma i, że może pożyczyć mu część tej kwoty. Rozmówca kobiety przystał na taką opcję, oświadczył, że w takim razie zrezygnuje z części zamówienia i umówili się na kwotę 280 złotych. 22-latka wygenerowała i podała kod BLIK. Po czym otrzymała wiadomość, że właśnie została oszukana. Natychmiast zadzwoniła do brata i usłyszała, że ktoś włamał mu się na konto. Przez swoją łatwowierność i chęć pomocy straciła 280 złotych.

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:

  • weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
  • nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem,
  • pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
  • dodatkową ochroną naszego konta może być dwuskładnikowe uwierzytelnienie. Wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź. Pamiętajmy również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej.
Powrót na górę strony