Wycieczka do Olsztynka i Olsztyna - 26.06.2015 r.

Zgodnie z programem imprez integracyjnych, w dniu 26 czerwca br.członkowie naszego stowarzyszenia oraz działkowcy z ROD „ASTER” w Łomży udali się na wycieczkę do Olsztynka i Olsztyna.

Wycieczkę rozpoczęliśmy spacerem po olsztyneckim rynku, gdzie zapoznaliśmy się z zabytkami tego uroczego miasteczka. Następnie odwiedziliśmy hutę szkła artystycznego, gdzie na naszych oczach pracownicy huty tworzyli szklane „cudeńka”. Po pokazie można było na miejscu zakupić produkowane tu dekoracyjno–użytkowe wyroby szklane. Pobyt w Olsztynku zakończyliśmy zwiedzeniem skansenu, będącego Muzeum Budownictwa Ludowego i Parkiem Etnograficznym.

Wizytę w Olsztynie rozpoczęliśmy spacerem po Starym Mieście. Zwiedziliśmy XIV zamek  gotycki, dawną siedzibę Kapituły Warmińskiej, w którym mieści się Muzeum Warmii i Mazur.Muzeum gromadzi pamiątki przeszłości regionu z zakresu archeologii, historii i numizmatyki, sztuki dawnej i współczesnej, rzemiosła artystycznego, piśmiennictwa, kultury ludowej. Niepowtarzalny charakter zbiorów tworzą m.in. kolekcje: rzeźby gotyckiej, malarstwa religijnego Warmii, portretu holenderskiego, wyrobów konwisarskich i ludwisarskich.

Kolejny punkt programu to wizyta w planetarium, gdzie niezapomnianych wrażeń dostarczył nam seans pt. „Podróż do miliarda Słońc” Pokaz ten w atrakcyjny sposób przedstawiał historię badań naszego zakątka Wszechświata.

Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na obiadokolację do restauracji „Na Skarpie”, skąd w wesołych nastrojach wróciliśmy do Łomży.