Aktualności

Stracił 86 tysięcy złotych "na zdalny pulpit"

Data publikacji 03.09.2021

Oszuści działając metodą ,,na zdalny pulpit” nie odpuszczają. Tylko w tym tygodniu 58-letni mieszkaniec Łomży stracił 86 tysięcy złotych. Przestępcy posługują się różnymi wariantami, ale cel jest jeden. Chodzi o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi urządzenia i dzięki niej zdobyć dane do konta bankowego.

Jak widać oszuści działający metodą "na zdalny pulpit" nie próżnują. Tylko w tym tygodniu 58-letni mieszkaniec Łomży padł ofiarą oszustów działających tą metodą i stracił 86 tysięcy złotych. Wszystko zaczęło się od zaproszenia mężczyzny na jednym z portali społecznościowych do skorzystania z oferty szybkiego pomnożenia gotówki. Miała to być inwestycja w popularną sieć stacji paliw. 58-latek skorzystał z zaproszenia i po chwili zadzwonił do niego mężczyzna ze wschodnim akcentem przedstawiając się jako ,,opiekun finansowy”. Podczas rozmowy nakłonił pokrzywdzonego do zainstalowania programu do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie, krok po kroku instruował mieszkańca Łomży, który w rezultacie zaciągnął ekspresową pożyczkę w wysokości 86 tysięcy i przelał ją na wskazane konto. 58-latek był przekonany, że za chwilę na jego koncie  pojawi się znacznie większa kwota. Tak się jednak nie stało. Kiedy kontakt z ,,opiekunem finansowym” nagle się urwał, mężczyzna zorientował się, że został oszukany.   

Co robić by nie paść ofiarą oszusta?

  • przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych i bądź czujny szczególnie tam, gdzię w grę wchodzi obietnica szybkiego pomnożenia pieniędzy - tak najczęściej działają oszuści;
  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzeń, możesz być pewien, że to oszustwo;
  • pamiętaj, że tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku, w celu potwierdzenia jej wiarygodności.

 

Powrót na górę strony